6 Temmuz 2016 Çarşamba

Joanne Greenberg- Sana Gül Bahçesi Vadetmedim


Sevdiğiniz insanları korumak için hiçbir zaman dünyayı yeniden kuramayacağınızı anlatmaya çalışıyorum size.




Yaşamak savaşmak demektir.





Bazen insan boyun eğmeyeceği bir şeyle savaşmak zorunda kalıyor ve deliliğin güvenli bir şey olduğu yere sığınıyor.





Sana hiçbir zaman gül bahçesi vadetmedim ben. Hiçbir zaman kusursuz bir adalet vadetmedim ve hiçbir zaman huzur ya da mutluluk da vadetmedim. Sana ancak bütün bunlarla savaşma özgürlüğüne kavuşmanda yardımcı olabilirim. Sana sunduğum tek gerçeklik savaşım. 






Genç olduğum için özür dilerim. Bizim de herkes kadar deli olmaya hakkımız var.





Hiçbir zaman ile belki arasında, daha çabuk aşılabilecek ve daha az tehlike taşıyacak bir köprü kurulabilirdi.





İnsanlar karşı-ateşler yakarlar, bir yangını söndürmek için bir başka yangın çıkarırlar...





Hem de bir meyveli kek kadar deli!





"... akıl hastası olmanın en kötü yanı, hayatta kalabilmek için ağır bir bedel ödenmesi."
"Hiç değilse kaçık olmak belli bir yerde olmak demek."





"Tulumdayken gözüne bir saç telinin girdiği oldu mu hiç?" diye sordu Deborah. Zaman zaman gözüne bir saç teki ya da toz girdiğinde çektiği sıkıntılar gelmişti aklına. İnsan ellerini uzatamayınca, bu lanet olası küçük rahatsızlıklar dünyanın en büyük sorunu haline geliyordu.
"Ben kendim gözümün içindeki saç teliyim." dedi Helene sakin bir sesle, 
"Sen de öylesin."






Cehennemin eşiğine gelmiş kişilerin şeytandan ödü kopuyordu; zaten cehennemin içinde olanlar içinse şeytan özel biri değildi, yalnızca başka biriydi, o kadar.





2 yorum:

  1. Kaçıncı sayfalarda olduklarını yazar mısınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii; 48, 70, 79, 111, 115, 123, 126, 175, 236, 244, 267.

      Sil