2 Ekim 2016 Pazar

Orhan Pamuk- Kafamda Bir Tuhaflık



Kafamda bir tuhaflık vardı,
İçimde ne o zamana
Ne de o mekana aitmişim duygusu





"Birisiyle göz göze gelirsin ve bütün hayatını onunla geçireceğini hissedersin ya..."






"Kafamda bir tuhaflık var," dedi Mevlut. "Ne yapsam bu alemde yapayalnız hissediyorum kendimi."







Görücü usulü evlilikte zor olan şey, kadının hiç tanımadığı biriyle evlenmesi değil, hiç tanımadığı birini sevmek zorunda olmasıdır, derler... Ama aslında, bir kızın hiç tanımadığı biriyle evlenebilmesi daha kolay olmalı, çünkü tanıdıkça inanın erkekleri sevmek daha da zorlaşıyor.







"Bir şey sormuyorum. Bir kere daha söylemeni istiyorum o kadar... Niye, Melahat seni çok seviyorum, diyemiyorsun? Dilin mi eskir? Borca mı girersin?"
"Melahat... Sen böyle yaptıkça, ben daha da çok söyleyemiyorum işte."






"Bana doğru iki adım attı. Aramızda her şeyin mümkün olduğunu hissettim. Oysa, daha o anda bile bunun imkansız bir ak olduğunu biliyordum.
Ama aşkı diri tutan şey imkansız olmasıdır."





"Allah sizin içinizdekini biliyor. Siz de O'nun bunu bildiğini bildiğiniz için içinizle dışınızın bir olmasını arzu ediyorsunuz."




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder