31 Mart 2017 Cuma

Honoré De Balzac- Vadideki Zambak

Birkaç haftalık ufak bir aradan sonra, merhaba :3
Bundan sonra alıntıları paylaşırken kitap hakkında da kısaca bir şeyler yazmaya karar verdim -Umarım-
Vadideki Zambak'ı İş Bankası Yayınları'ndan aldım. Uzun bir kitap olmasına rağmen kullanılan dil sayesinden hiç sıkılmadan okudum diyebilirim. 
Karakterler, karakterlerin duygu ve düşünceleri uzun uzun anlatıldığı için kendimi olayın içinde hissettim, sanki bu olaylar bir arkadaşımın başından geçmiş gibiydi benim için.
Merak edenler için konusundan kısaca bahsedecek olursam; başkahramanımız küçüklüğünden beri ailesi tarafından sevilmeyen, ve onlardan uzakta olan biri. Bir gün bir davette gördüğü evli bir kadına -Madam de Mortsauf- ilk görüşte aşık oluyor. Daha sonra onun yaşadığı yere giderek, madama yakın olma pahasına kocası ile de arkadaşlık kuruyor. Kont Felix'in Madam'a olan aşkı, Madam'ın ona duyduğu hisler ve bu hisler için kendisinden nefret etmesi o kadar güzel anlatılmıştı ki okurken bir yandan da kara kara düşündüm şimdi ne yapacaklar diye.
Kitap aynı zamanda 19. yüzyılın sosyal yaşantısını da bizlere aktarıyor.
Peki bu kitabı kimler okumalı, kimler okumamalı? Eğer karakterleri derinlemesine tanımayı seviyorsanız bu kitaptan hoşlanabilirsiniz. Fakat bana olay lazım, karakterler mühim değil diyenler bu kitabı okurken biraz sıkılabilirler benden söylemesi :3

Bu kitap veya herhangi bir kitap hakkında konuşmak için bana mail adresimden ulaşabilirsiniz. Sevgiler ❤



Zaten bencillikle lekelenmiş sevgi ifadeleri sempati uyandırmaktan uzaktır; yürek her tür ince hesaptan ve yarar beklentisinden nefret eder.






Ama sevilen kişi tarafından incitildiğini hissetmekte sonsuz hazlar var.





Bana artık Touraine'i neden sevdiğimi sormayın. Onu insanın kendi beşiğinin ya da çöldeki bir vahanın sevildiği gibi sevmiyorum; onu sanatı seven bir sanatçı gibi seviyorum; onu sizin kadar sevmiyorum, ama Touraine olmasaydı, belki de artık yaşamıyor olacaktım.





Asil ruhlarda acılarını dile getirmelerini engelleyen bir utanç duygusu vardır, sevgi dolu bir merhametle kederlerinin derinliğini sevdikleri kişilerden gizlerler.





Onca günün içinde kendimize ait bir günümüz olacak mı?


1 yorum:

  1. Merhabalar,

    ‘’Vadideki Zambak’’ romanıyla ilgili inceleme yazınızı okudum, emeğinize sağlık. Ben de bu romanı, geçtiğimiz günlerde bitirmiştim. Son zamanlarda okuduğum, en kalbime dokunan, sürükleyici aşk romanlarından. Gerek konusu gerek olay örgüsü bakımından, hafızama kazınan harika bir eser oldu. Romanla ilgili inceleme yazımı, ben de sizinle paylaşmayı isterim: https://www.ebrubektasoglu.com/yazi/kitap-inceleme-honore-de-balzac-vadideki-zambak/

    Okuyup yorum yaparsanız çok mutlu olurum.
    Saygı ve sevgilerimle, keyifli okumalar olsun.

    YanıtlaSil